maanantai 13. heinäkuuta 2015

Koko perheen lomailua

Me ollaan nyt kaikki lomalla yhdessä, ihanaa! Kimmollakin alkoi loma viime viikon perjantaina ja saadaan nyt viettää aikaa perheenä kokonaiset neljä viikkoa putkeen!

Hurjasti ollaan taas ehditty touhuta asioita viime postauksen jälkeen, joten ehkäpä kerron vain pääpiirteissään mitä kaikkea kivaa täällä onkaan taas tapahtunut. Näiden ns. päätapahtumien lisäksi on päivät sisältäneet niitä tavallisia arkirutiineja, kuten kotitöitä, ulkoilua ja liikuntaa.

Tiistaina me lähdettiin Karkin kanssa yökyläilemään Forssaan ystävien luokse. Sää ei meitä suosinut, mutta hauskaa oli silti. Herkuteltiin, ulkoiltiin, käytiin kurkkimassa eläimiä eväsreissun merkeissä ja vaihdettiin kuulumisia. Oli kivaa!

Keskiviikkona illalla käytiin vielä ennen kotiin menoa treffaamassa syyskuun turkulaisia odottajia keskustassa kahvilassa. Oli mukava taas vaihtaa ajatuksia ja Karkki pääsi pallomeressä kuluttamaan energioitaan.

Torstaina käytiin aamulla mun neuvolassa ja tästä jatkettiin Turkuun lounaalle amk-aikaisen koulukaverini kanssa. Taaskaan ei ilma suosinut, mutta onneksi Hansasta löytyi mukava leikkipaikka, jossa Karkki viihtyi paremmin kuin hyvin. Herkuteltiin kiinalaisessa buffetissa ja jälkiruoaksi ostettiin vielä jäätelötkin. Illalla pääsin vielä Nousiaisten kesäteatteriin katsomaan hauskan komedian ystävän kanssa. Aika kiva torstai-päiväkin siis!

Perjantaina aamulla olin kutsunut "valmennusäidit" perheinensä meille. Oli mukava vaihteeksi treffata koko perheidenkin voimin ja vaihdella kuulumisia lasten leikkiessä yhdessä. Aika riensi vauhdilla hyvässä seurassa! Iltapäivä kulutettiin perheenä shoppaillen ja syöden Ikeassa. Aikaa kului uskomattoman paljon kun shoppailun ohessa leikitettiin Karkkia ja syötiin. Kivaahan se silti aina on vaikka kukkaro saattaakin hieman ohentua noilla reissuilla.

Lauantaina koitti vihdoin kauan odotettu reissu, yhden hotelliyön laivamatka Ahvenanmaalle Forssan ystäväperheen  kanssa.  Oli huippuhauska reissu ja aika kului vauhdilla! Lapset viihtyivät todella hyvin, etenkin laivoilla ja aikuiset sai nauttia ihanista herkuista koko reissun ajan. Tällaiset yhden yön reissut ovat vaan aina liian lyhyitä ja haikeus takaisin matkalle koittaa heti yhden hyvin nukutun yön jälkeen. Taas sitä jo pohtii, olisipa kiva ehtiä tehdä vielä jokin muukin reissu Kimmon loman aikana. Jää nähtäväksi, toteutuuko haave.

Lomalla yllätyttiin todella siitä, miten meidän kaksivuotias olikin taas käytöksellään täysin erilainen. Tällä kertaa hän tanssi eturivissä lasten jumppatuokioilla ja oli halailemassa Ville Vikingiä minkä kerkesi, kun vielä hetki sitten kaikki uusi pelotti hurjasti. Tämä Karkki oli kyllä suloista katseltavaa ja mahtavaa matkustusseuraa,  tällaisia rohkeita ja hyväntuulisia reissuja lisää kiitos!

Pyrin kirjoittamaan mahdollisimman pian taas raskauteen liittyvistä kuulumisistakin, kunhan vain "lomakiireiltäni" ehdin. Koti uudistuu hurjaa tahtia, kiitos Kimmon pesänrakennusvietin ja halutaan viettää mahdollisimman paljon aikaa ystävien kanssa, kuluvat päivät lennokkaasti,  mutta palaan mahdollisimman pian! Toivotaan kaikki kesäpäiviä takaisin, ehkä ne sieltä vielä sitten saapuisi,  vaikka onhan näin ilmat paljon mukavempia kuin sade!